Thursday, September 19, 2024

Kisah Roti Boy

Ada secebis kenangan dgn arwah isteri pasal Roti Boy ini. Tiap kali dia pergi jumpa klien @ KLCC dia akan bawa balik Roti Boy utk saya dgn anak2 kami. Riuh rendah rumah dgn tawa kegembiraan anak2 yg berebut makan. Dapat cium bau roti kopi yg sgt heavenly sedap & selalunya saya korbankan bahagian saya either utk bagi isteri makan lebih atau utk si Husna Helme yg mengendeng makan lebih. 

Dulu masa kerja sbg peguam, ada ofis kecil di Wisma Central, tapi kalau beli roti boy pun hanya utk isteri & anak-anak makan. Masa tu income belum stabil, maka didahulukan isteri & anak2. Kalau jalan & bersiar2 di taman perkarangan KLCC, wajib ada bekalan Roti Boy utk isteri & anak2...Kita makan serdak je atau roti yg lebih murah beli kat Isetan, KLCC.

Sekarang ni sekali sekala beli kat Roti Boy stesyen petrol Esso Batu 3, Shah Alam & kenangan indah bersama arwah isteri & anak2 muncul kembali. Sebab Roti Boy juga menjadi asbab arwah saya taja mendalami ilmu buat roti sendiri..sampai dia dapat replicate roti yg ada aroma kopi + Milo... Siap saya belikan mixer uli tepung industry size & terhasil pula mcm2 jenis pizza & roti barli bekal ke opis yg kawan2 opis selalu pow sbb terbau-bau. Habis segala baking store mcm Bake with Yen, Bagus dll dia gali utk hasilkan roti sourdough....

Terima kasih Roti Boy - kenangan tercipta, tidak Ku lupa.

No comments: