Friday, June 18, 2010

Man of action....Am I not?

My organisation is having a poster competition - submission of posters shall include anything to do with nature, environment, green technology and I am planning to send in a single entry... hmm gambor apa nak letak ye..... i have got soo many.. maybe I'll just make a collage out of the many photos that I have... nak guna apa lagi kalau bukan GIMP. That is the only free software yang ada. I know some yang beria-ria guna photoshop... depa tu dah tahap dewa-dewa kot..

Pertandingan ni mencuri tumpuan dan menarik ramai penyertaan - including some sisters in my office. Masing-masing nak tengok apa yang orang lain nak submit and yours truely had shown one of my wannabe entry poster... hahahha.. instead of my poster for submission, depa dok komen gambar kumbang & bunga that I dedicated for my wife....wah romantiknya..... apa petua nak jadikan suami kita romantik? ujar one sister.

Q : You must be a "Man of Action" - first ask yourself - do you feel strongly for your other half?

A : Abg z, Tak faham... mestilah kan, lagipun dia H kita.

Q: Kalau terpaksa berjauhan macam mana? Jujur, jujur, jujur....

A: (diam)...........kalau macam tu kena tengok gak.

Q : Kalau jauh sangat sampai tak dapat nak jumpa langsung yang memakan masa berbulan-bulan, bertahun-tahun, takde khabar berita entah hidup ataupun mati........amacam? Jujur...

A: (....diam yang lebih lama....I can see tears in her eyes.. ) soalan ni tak adil..atau tak logik..

Q: Then, if that is the case, you are being selfish - you do not feel strongly towards your hubby...

A: Then, if that is the case.. macam mana kita nak jadi "man of action"?

(soalan ini mengingatkan penulis kepada ikrar "the Leader's Creed" yang masih disimpan rapi dalam fail sijil-sijil sejak lebih 20 tahun yang lalu. Zaman dulu, sebelum keluar rumah untuk menaiki bas/teksi ke Universiti, memang penulis mewajibkan diri ini membaca ikrar ini sebagai ingatan. Untuk kemudahan pengunjung blog, diperturunkan ikrar "the Leader's Creed" - mudah-mudahan dapat menjadi panduan yang berguna untuk kalian, dan menjadi amal jariah buat diri ini).

Click on image above to enlarge

Tapi sayangnya... untuk menjadi "Man of Action" sahaja sorang-sorang masih tak cukup. One can only change oneself, bukan orang lain. Masih terngiang-ngiang kata-kata yang pernah dileparkan kepada penulis "you talk so much in one breath, but gets nothing done..". Tidak banyak yang boleh dibuat untuk memperbaiki keadaan ketika itu kerana satu demi satu cubaan dan rintangan datang. Heaven Knows.

http://www.dramabeans.com/2009/11/youre-beautiful-episode-16-final/

OTOKAJO (Korean for "What Do I Do?") (the first song on the music list in the jukebox below)

As I let you walk another step away, it brings tears to my eyes As you walk another step away, it brings tears to my eyes I reach out my hand, but you go where I can't approach I can't hold onto you, I can only cry

What should I do? What should I do?
You're leaving
What should I do? What should I do?
You're leaving me and going away
I love you, I love you
I call out to you but you can't hear me,
because I'm only crying out with my heart

All day, I try to erase you but I keep thinking of you
All day, I say goodbye but I think of you again
I reach out my hand, but you go where I can't go
I can't find you, I can only cry

What should I do? What should I do?
You're leaving
What should I do? What should I do?
You're leaving me and going away
I love you, I love you
I call out to you but you can't hear me,
because I'm only crying out with my heart

What should I do? What should I do?
You're still the one for me
What should I do? What should I do?
You're leaving me
What should I do? What should I do?
You're leaving me and going away
I love you, I love you
I call out to you but you can't hear me
because I'm only crying out with my heart.

No comments: