Popular Posts

Tuesday, August 09, 2016

Antara ingatan dan tangisan

Peristiwa yang berlaku itu akan tetap berada dalam ingatan ini walau dibuang jauh-jauh. Oleh kerana salah faham, pergaduhan besar-besaran hampir sahaja berlaku. Untung saja penulis membuat screen capture ini, yang jelas menunjukkan bahawa aturcara melaksanakan rukyah untuk arwah isteri sebenarnya telah dibatalkan, namun apabila arwah isteri ternampak Pak Ustaz datang menziarahnya, terus sahaja dia (sipesakit) meminta untuk dirukyahkan. Tambahan pula rukyah yang dilaksanakan sebelum ini amat banyak memberikan kelegaan kepada kesakitan yang dideritai dan ditanggungnya.
 
Fahamilah kesakitan yang ditanggung oleh pesakit kanser. Apakah anda benar menyayanginya?

Patutkah ziarah dibuat pada waktu malam, waktu rehat pesakit? Sedangkan siang yang panjang disia-siakan dengan berjalan round KLCC, berjalan-jalan keliling KL menaiki LRT.

Sedarilah pesakit kanser tahap 4 tidak mempunyai daya tahan/rintangan penyakit akibat rawatan chemo yang dilaluinya. Semua ini penulis pendam dalam hati selama ini. Terima kasih kepada penziarah yang memahami keadaan pesakit yang datang menziarah dan menghiburkan pesakit pada hari sambutan ulangtahunnya (yang terakhir) menurut jadual dan tidak mengganggu rehat pesakit. Thanks a lot to rakan-rakan semua... izinkanlah nama-nama kalian diabadikan disini:

Cikgu Indriaty (kak In) yang datang semasa pesakit sedang tidur dan tidak mengejutkannya. Musliliwati Mustafa, Hazlini Sis Muz dan sekumpulan rakan arwah gang UUM.. maaf penulis tak ingat nama penuh kalian...Yunita Ayub (yang datang dari jaun menaiki pesawat), Has,Halizaton, Tn Haji Puzi Ahamad dan rakan-rakan setugas arwah di Mesiniaga yang membelikan kek ulangtahunnya dan ramai lagi.... yang memahami keadaan kami. Semoga Allah merahmati kamu sekalian. Sehingga ke hari ini, hanya kiriman DOA sahaja yang penulis panjatkan agar kehidupan kalian diberkati, dosa tuan-puan diampuni dan senantiasa dirahmati. Amiin.

No comments: