Wednesday, March 03, 2010

On Pain Killers and stuffs

Seorang Hamba Allah menulis melalui email..bertanyakan penulis mengenai "Pain Killers"... or what I thought as short cuts..

My dear brother,,,,Pain killer??? mana ada pain killer? alangkah bagus kal
au benar ada "pain killer" dalam kehidupan ini. Selalunya all these short cuts would cause more harm than good. Takde jalan pintas. Selama ini penulis hanya boleh "embrace the pain" - apa jua yang datang, setelah berusaha habis-habisan & dan betul-betul habis ikhtiar (menurut cara yg dibolehkan sahaja), berserah & bertawakkal kepada Allah, despite the pain, sekiranya perlu, jadikanlah the pain part of our life (although at times the pain can become very hard to bear) supaya kita lebih ingat pada Allah , bahawa hakikatnya kita ini milik Allah sebenarnya, selaras dengan kata-kata hikmat, dunia ini adalah penjara bagi mukminin. Nescaya kawan dan lawan akan tetap hormat pada kita. For what its worth, itulah pain killer yang sebenarnya.

Kalau dapat himpunkan sifat sabar dan pemaaf dalam diri seseorang, (untuk mendapat keampunan Allah, kita sendiri harus berubah menjadi seorang yang pemaaf), Insya Allah selamat dunia akhirat.

No comments: