Popular Posts

Tuesday, November 21, 2017

Asset yang paling berharga


Pesan mamaku, usaha tangga jaya
Mama kini tiada - tidak mengapa
Ku akan tetap mengejar cita-cita
PSRA 2018 kan ku pulun kesemuanya!


Ayah bangga dengan kecekalan hati Nurul Sakinah (Aina)
Teruskanlah usaha..
So watch out ya...Uni Husna and Uni Jamilah...

Untuk ahli keluarga baru kami - Nur Ain' Sakinah (Ain)
Pertingkatkan usaha
Jangan alpa, Masih ada masa untuk berjaya bersama
Realisasikan - Kinah Kuasa Dua.


Kisah terdahulu 1



For nay sayers, all these kids bears my name as their father.

Anak-anak ini dididik untuk berfikiran terbuka. Mereka jugalah yang diharapkan untuk mendoakan kesejahteraan ibubapa mereka. Keutamaan tetap bersama ayah mereka sebagai pemegang hadanah yang sah. Ayah mereka masih hidup dan menjaga mereka dengan penuh kasih sayang. Seandainya ayah mereka telah tiada, masih ada Tok Ayah dan pakcik-pakcik mereka. Tiada ruang untuk "bypass" seperti yang selalu diamalkan selama ini seolah-olah ayah anak-anak ini dah mati. Tiada lagi talam dua muka dalam rumah ini. Keluarga ini ibarat sebuah negara dan kepentingan negara yang perlu diutamakan, bukan cakap atau kehendak orang lain. Nak merancang apa pun dengan mereka perlulah mendapat kebenaran terlebih dahulu dan atas budibicara penuh para wali pemegang hadanah yang bebas meletakkan sebarang syarat, bukan dengan cara meracuni fikiran mereka terlebih dahulu dan menyebabkan perseteruan dengan ahli keluarga.

Wednesday, November 15, 2017

Taman Rashidah Utama - revisited




 


Diharapkan pengunjung blog dapat membaca dahulu keterangan di atas.

1. Al-Rasheed adalah salah satu dari nama-nama Allah.

2. Dua ayat dibawahnya adalah dari petikan dari surah Al-Sajadah yang menerangkan maksudnya sendiri.

Setelah memahami keterangan di atas, klip video di bawah ini adalah interpretasi lagu ini dari sudut pandang yang berbeza. Sekiranya anda tidak merasa apa-apa kesan di hati anda, anda harus segera muhasabah diri anda.

Semoga diri kita bersama-sama saling menasihati dan berusaha bersungguh-sungguh selagi hayat dikandung badan, untuk melindungi diri kita dan ahli keluarga dan sahabat handai kita dari malapetaka yang maha dahsyat seperti yang digambarkan. Aamiin.

Credits to the owner of this video clip. Note : the original song writer does not agree to this interpretation.



Wednesday, November 01, 2017

Harga lelong!

01/10/2017

Percaturan pemilik Ekovest dan Iskandar Water Front City (kedua-duanya disenaraikan di Bursa Malaysia) yang mencadangkan penggabungan kedua-dua syarikat tersebut tidak menjadi kenyataan.Baca kisahnya di sini.

Hanya disebabkan pelan penggabungan syarikat ditolak, pelabur dikedua-dua syarikat tersebut melepas dan menjual pegangan mereka di pasaran dan menyebabkan harta saham Ekovest jatuh mendadak dari RM1.16 ke harga penutup hari ini RM0.95.

Ada ahli forum yang memberikan komen negatif - habislah... rancangan nak dapat Projek Bandar Malaysia punah buat kali kedua, pelabur china semua lari. Kumpulan Prasarana negeri Johor (KPRJ) juga menarik diri dari usahasama dengan IWFC dan bermacam-macam komen termasuklah kedua-dua syarikat ni tak lama lagi akan dapat status PN17!

Burung terbang dipipiskan lada. Inilah yang terjadi.

KPRJ adalah syarikat tempat arwah isteri penulis bertugas dahulu. Penulis ketika itu berkhidmat sebagai peguamcara disalah sebuah firma guaman di KL yang memeriksa dokumen perbadanan syarikat tersebut yang ditubuhkan untuk membangunkan tanah milik bumiputra di Negeri Johor. Dek sebab mengendalikan kes syarikat tersebut, penulis dipertemukan semula dengan arwah isteri. The rest was history.

Balik kepada isu utama, jika kita periksa dengan teliti, fundamental Ekovest, sebuah syarikat pembangunan yang tersohor dan mempunyai projek yang hebat antaranya Lebuhraya Duke dan Projek River of Life adalah sangat kuat. Kalau tak jadi merger tu pun tak apa sebenarnya. Belum lagi campur projek perumahan mewah di Cheras. Betulah kata sifu penulis, pasaran saham ni emosi aje yang lebih.
Pada pandangan penulis (yang tak berapa pandai ni), teruskanlah memegang saham Ekovest ni - tak lama aje lagi ianya akan terbang tinggi sebab: 
  • Extension kepada Lebuh raya DUKE dah dapat certificate of practical completion. Tak sampai 2 minggu ianya dibuka untuk laluan pengguna, tol masih free lagi (sebulan) dan tahun dijangkakan siap sepenuhnya. 
  • Bulan disember 2017 syarikat bercadang nak beri dividen sebanyak 2 sen sesaham. Sebelum ex-date, harga saham akan melonjak naik. Ingat ya...awal tahun 2017 hari tu, Ekovest bermurah hati memberikan dividen istimewa RM0.25 sen sesaham. ASN dan ASB pun tak bagi macam ni. 
  • Adalah hampir mustahil nak dapat harga murah begini untuk sebuah pengendali lebuhraya.
  • Syarikat ni syariah compliant. 

Ikut kata sifu penulis, be brave when other are afraid. Moh kita tengok siapa yang akan terjun dulu.

Kalau harga jatuh lagi penulis akan menambah pegangan saham Ekovest. Bukan untuk penulis, tapi untuk jaminan masa depan anak-anak penulis. Time is on our side. Kalau sampai target price, barulah penulis akan menjualnya semula.

Wednesday, July 12, 2017

Saturday, April 22, 2017

Hunting high and low



Here I am
And within the reach of my hands
She sounds asleep
and she's sweeter now
Than the wildest dream
could have seen her
And I Watch her slipping away
Though I know I'll be hunting high and low

High
There's no end to the lengths I'll go to
Hunting high and low
High
There's no end to lengths I'll go

To find her again
Upon this my dreams are depending
Through the dark
I sense the pounding of her heart
Next to mine
She's the sweetest love I could find
So I guess I'll be hunting high and low

High
There's no end to the lengths I'll go to
High and Low
High
Do you know what it means to love you...

I'm hunting high and low
And now she's telling me she's got to
go away

I'll always be hunting high and low
Hungry for you
Watch me tearing myself to pieces
Hunting high and low
High
There's no end to the lengths I'll go to
Oh, for you I'll be hunting high and
low