Popular Posts

Sunday, December 13, 2015

Kenangan Sakinah dan Mamanya di Langkawi


(Setting Delayed Posting - atas permintaan Neny pada 15 September 2015, ditaip semula pada 10 November 2015, TTDI, Kuala Lumpur, schedule to be published automatically by Blogger sebulan selepas Neny pulang ke Rahmatullah)

Anak-anak kebanggaan Mama sekalian,

Sesungguhnya Mama menyayangi kalian sepenuh hati.
Kalau apa pun yang terjadi, tak usahlah kelak ditangisi pemergian Mama. Mama akan cuba stay positif. Tapi, destinasi Mama rasanya telah hampir tiba. Nanti minta ayah ajarkan mengenai kisah Keretapi Cahaya ya.

Panjatkanlah doa untuk kesejahteraan Mama, sayang.
Mama tidak pernah membezakan kasih sayang anak-anak Mama.

Dengar cakap Ayah sepeninggalan Mama.
Ayah memegang amanah dan wakil tunggal Mama di dunia sekarang ini. Ada beberapa pesanan yang akan Mama tinggalkan untuk Ayah uruskan.

Tak usah berebutkan barang peninggalan Mama. Pusaka sebenarnya Mama tinggalkan untuk anak-anak adalah buku-buku dan semangat "Khairunnas Ma Yanfaun Nass" yang kamu belajar disekolah. Mama suka sangat dengar anak-anak mama ajar hadis ni pada mama dan kita sama-sama  amalkan.

Bantulah ayah menguruskan pesanan yang akan diuruskan oleh Ayah. Tlg Ayah, dia tak pandai berniaga. Pastikan Ayah makan ubat dan bersenam, ya Kinah

Mama dan Ayah tidak pernah mengajarkan perkara yang tidak baik kepada kamu semua. Ingatkan ayah, program ESQ yang kami berdua tak dapat pergi tu tukar dgn program utk ESQ Teens.

Semoga keluarga kita semua dipersatukan semula oleh Allah kelak.

Mama sayang Jamilah, Husna, Kinah dan Muhammad! and I love you too Mi!

Neny

(Nota: penulis menghadapi kesukaran menaip semula pesanan Neny kerana kesukaran membaca tulisan dan kerana kesedihan teramat sangat)

No comments: