Tuesday, November 18, 2014

Racun tikus ampuh


Penulis dah cuba petua ni kerana kecewa dengan barisan kucing kampung yang majoritinya pemalas melaksanakan kerja mereka. nak harap pada si Ah Hock seekor tu aje, yang lain datang cuma nak tumpang makan aje....mungkin sebab saiz tikus kawasan ni monster semua, kucing yang ada semua takut.  Kinda missed Nikki and Che Tam, pahlawan bengal yang banyak menabur jasa kepada kami sekeluarga. Mungkin sebab berdarah keturunan pahlawan bengal depa berdua ekor ni macam ni... 

Oh ya petua untuk tikus ni SANGAT effektif. Tak perlu upah pest control untuk tikus. Sila cuba sendiri baru tahu. Sangat Mudah, Murah dan Meriah.

Update 13/02/2015 - setakat ini sudah 15 ekor tikus terkorban setelah menjamah racun buatan sendiri ni. Maid serta anak perempuan penulis sendiri menyaksikan tikus-tikus ini datang dari lorong belakang rumah melarikan potongan ubi dari bekas plastik yang sengaja diletakkan dekat longkang. Setelah beberapa hari berlalu, kelihatan tikus-tikus ini berjalan terhoyong hayang macam mabuk... lalok gamaknya. Setelah beberapa hari, menurut anak penulis, kelihatan seekor tikus yang hanya duduk diam dicelah lubang, tidak lagi cuba melarikan diri dan boleh ditangkap dengan tangan! Menurut orang yang memberikan petua ini kepada penulis, setelah memakan ubi tersebut, tikus akan kehilangan selera makan. Kira macam hisap dadah jugak kot ubi ni... power. Tak perlu engage pest control. Ambo boleh buat belako. Semoga entry blog ini bermanfaat kepada pembaca sekalian.

No comments: