Friday, August 13, 2010

IDEA : Malaysian Inventors' Challenge

Dah agak lama penulis tak tengok TV3 melainkan berita ... this personaliti TV3 yang jadi MC dalam majlis ni rasanya (tah tak sure) jadi host untuk Rancangan 999

Exchange of duly signed MOU for the Reality Show between PROTON & SIRIM

Inilah pasangan yang akan menjadi host rancangan kita nanti - Major Dr Faiz Khaleed dan Daphne Iking

Sessi penerangan dengan pihak media

CEO PROTON menceritakan aspirasi Program TV mengenai inovasi rakyat tempatan

YB Tn Haji Fadilah Yusof, Timbalan Menteri MOSTI berucap merasmikan majlis pelancaran

Adalah gambo kenangan penulis dgn Angkasawan kita & kedua-dua dokumen MOU yang telah sempurna ditandatangani

I will be off to TV3 this morning... akhirnya the launching of the Programme menjadi kenyataan. There would be many VVIPs present.... just wait for the photos that I will post here (if they ever let me to take some photographs of the event). 10 episodes.. dont know how they plan to shoot at all those locations. For me cukup pi launching ajelah... as all the legalities dah siap - cuma tinggal putting pen to paper by the respective CEOs aje. Alhamdullilah.

Update : segalanya berjalan dengan lancar. Sempat bergambar dengan Angkasawan Negara & nyaris lagi dengan Daphne Iking... tapi mengingatkan bulan Ramadan, Hari Jumaat & plan nak pi jauh... takpelah.... jadi kepada para perekacipta sekalian, rebutlah peluang keemasan ini untuk menampilkan rekacipa anda sekalian. Syarat pertandingan mudah - tak perlu rocket science, semuanya dari grassroot level. Sesiapa yang berminat boleh walk-in sahaja ke 4 lokasi saringan untuk menyertai pertandingan ini.

Untuk keterangan lanjut layari laman sesawang rasmi www.1idea.com.my

Nota: Ada suara-suara sumbang di ruang internet (secara spesifiknya di CARI forum) oleh individu-individu yang hanya serkap jarang yang mempertikaikan pemilihan Dr Faiz sebagai host rancangan ini seolah-oleh Dr Faiz sendiri yang memohon kerja ini dan/atau memberikan komen negatif mengenai penglibatannya. Rancangan ini adalah untuk mencungkil bakat perekacipta - bukan pertandingan nyanyian melalak lompat sana lompat sini tak tentu arah! Maka layaklah Dr Faiz dipertimbangkan dan dilantik sebagai host rancangan sebagai idola/contoh kepada golongan muda rakyat Malaysia untuk mempertingkatkan ilmu dan mempertajamkan minda. Setahu penulis, pemilihan Dr Faiz tiada kena mengena langsung dengan mana-mana individu personaliti TV yang dikaitkan dengan beliau.

No comments: