Popular Posts

Thursday, May 27, 2010

Nak jaga kelas punya pasal!

It is strange, yet funny.. tapi itulah human nature - berbangga dengan hasil barangan keluaran luar negara dan bukannya hasil barangan keluaran anak tempatan.

Penulis sendiri pernah menjadi volunteer untuk menjadi tester produk kecantikan/ anti aging yang dihasilkan oleh SIRIM dan mendapati teknologi hasil keluaran anak tempatan sebenarnya boleh dibanggakan. Mengikut pandangan orang kebanyakan - mana ada kelas pakai local product! - dah la murah... tentu tak bagus atau tak dapat mencapai kesan yang diharapkan! - itu adalah komen yang pernah diluahkan. Tapi tak mengapa.. itulah pilihan anda sekiranya nak mempertahankan sangat "kelas" tu. You guys may have deep pockets anyway.

Bayangkan... 1 set SK:II yang complete untuk sang isteri secara purata berharga RM1 ribu - sedangkan 1 set Xanzwhite yang dicipta dan diformulakan oleh SIRIM dari herba tempatan dan teknologinya telah diuji selamat dan juga telah dipatenkan boleh diperolehi pada harga RM150-00 sahaja. It gives similar or even better results!

Below is a link to yet another of SIRIM's cosmetic breakthrough :

myMetro | Tempe untuk cantik

No comments: