Tuesday, February 23, 2010

Memberi & Menerima

The article below was forwarded to me by a friend via persatuan badan kebajikan Islam anggota kerja tempat penulis bertugas. It has always been a strongly entrenched view of the writer of this Blog that whatever limited joy in life are meant to be shared. Hanya di dunia ini sahaja kita boleh berkongsi, berusaha, berbakti kepada ibupapa, meraih kejayaan, menolong dan membantu...as when we depart from this world, kita akan meninggalkan dunia dan seluruh isinya dan berkeadaan sendiri-sendiri menunggu hingga batas waktu yang tak diperkirakan...menurut ketentuan suratan amal yang telah diusahakan semasa didunia dan mengharap rahmat Illahi dan bantuan Syafaat Nabi S.A.W. (sekiranya layak). Love is what a person gives secara ikhlas tanpa mengharapkan balasan to everybody or to special persons in your life - freely, willingly and unconditionally.

"Penekno Blimbing kuwi, lunyu-lunyu penekno, kanggo mbasuh dodotiro". Ianya tidak untuk direbutkan, dirampas atau dimusnahkan.

Semasa posting artikel ini, penulis menerima panggilan telefon bahawa isteri penulis yang penulis hantar pagi tadi untuk routine check di Hospital Putrajaya telah ditahan untuk pemerhatian dan dijadualkan akan bersalin melalui lccs (pembedahan ceasearean) esok, 24 Feb 2010. Penulis memohon doa kalian semua agar ibu dan bayi selamat. Amin.



Klik untuk membesarkan artikel

1 comment:

Anonymous said...

semoga selamat ibu dan baby, amin..