Friday, June 19, 2009

Kayuh lagi....dan angin-angin






17/06/2009... jam berdetak 12 tengah malam... opps It should be 18/06/2009 jeng jeng jeng.. aku pun bersiap-siap nak pi keluar mengayuh.. kali ni jalan di sec 13 Shah Alam conpirm clear mlear.. takde siapa lagi yang drive kereta laju-laju.. takde siapa yang akan menengok & memperlekehkan aku yang terkedek-kedek mengayuh didinihari yang buta dan gelap gulita ini... meahahahahha.... aku menuruni bukit .. deruan angin membakar semangat... kat hujung bukit terus membuat kayuhan laju dan ligat...dengan harapan dapatlah mengatasi prestasi kelmarin yang memang hambar & pancit... agak-agak lebih kurang lagi 3 meter je lagi nak sampai ke payung pak guard yang bertugas... aku surrender lagi... turun & tolak... soo close... yet so far.....kecewa sungguh .. berenti sekejap dalam 1 minit sebelum meneruskan perjalanan turun bukit menghala rumah kedai & lalu sebelah Dewan Org Ramai Sec 13.. terus masuk jalan besar menghala ke Stadium Melawati... .berat gile... tercungap-cungap.. tapi kali terus je... kenapalah berat camni... lalu aku memutuskan untuk menyeberang jalan besar untuk tambah angin... sebab rupa-rupanya tayar basikal memang kurang angin..... cis..

Stesen Petronas tu dah memang gelap...ya.. aku mesti tambah angin.. lepas ni baru boleh kayuh dengan lebih laju dan confiden.... okay...janji boleh masuk angin.... turun basikal, pasang stand dan terus terduduk kepenatan....rehat sat.. lepas seketika aku laraskan dial pam angin stesyen tu .. 40psi cukup kot...tapi sebaliknya yang berlaku... tak ku sangka.. tah valve tayar basikal tu tak compatible dengan pam canggih tu or memang pam tu rosak... tak tahu lah... iyelah dah berpuluh tahun tak pernah pam basikal... seingat aku dulu basikal chopper aku tu elok aje kalau pam kat stesyen minyak... memang aku hangin betul malam tu... wokeh takpe... ku teruskan juga...nak patah balik jalan tadi...memang tak sanggup sebab bukit.. hangin.. hangin...

Menuruni curam lepas seberang jalan.. terus masuk lorong sebelah Stadium Melawati... sayup-sayup aku dengar salakan anjing... cis.. hebat betul cabaran camel malam ni.. memang sah... ada sekawan anjing lepak-lepak kat area track go cart belakang stadium tu.. makin laju aku mengayuh... nasih depa tak ikut... dalam keadaan tak fit lagi ni rasanya tak sanggup untuk aku... emmm.. meminjam lirik lagu Pet Shop Boys.. "lets take a ride and run with the dogs tonight... in Surburbia"...

Aku terus mencuba memecut selagi ada momentum membelah kegelapan malam merentasi jalan belakang Giant... kali aku tak berhenti macam malam tu kat simpang... terus aje kayuh sehingga ke tepi Extreme Park... yang masih penuh dengan couple yang tak habis berdating ... sehinggalah sampai ke traffic light yang memisahkah Kawasan Polo Air Sec 13... time ni dah tak larat dah... turun basikal & tolak...sampai ke atas bukit.. baru kayuh semula... Pak Guard melambai memberikan semangat... deruan angin & all the familiar surroundings mengembirakan hati... man, I am nearly there... aku cuba lagi ambil lajak dengan harapan dapat sampai ke pagar rumah ... lalu tepi rumah minah yg dera maid tu lagi... dan hasilnya... adusss...gagal lagi di situ.... turun dari basikal... aku memujuk hati ini... takpe sabar ajelah... not expecting miracles... esok malam masih ada... at this rate, gamaknya it will take months.... before aku boleh memberanikan diri ikut depa yang mengayuh kat Putrajaya tu... (macam mission impossible aje) - alah... jalan ke Tasik Shah Alam pun tak sampai lagi... satu hari nanti..akan sampai gak ke sana..

Note: this ride was better than before. Walaupun tayar kurang angin, at least ada peningkatan... dapat rasa deruan angin, gagal masuk angin, naik angin & sampai kat rumah... lepas lipat basikal... terus buang angin.. kuang kuang kuang kuang... and yeah... one more thing... I forgot to mention that the brand (rasanya standard cap ayam kat Jepun kot?) for my bike is "Windy" ala... macam Nie Feng Storm Riders la konon..

1 comment:

Anonymous said...

Basikal nih mmg la berat..x larat menampung penunggannya..
Mihahahha...